Bon energetyczny
Informujemy, że od 1 sierpnia do 30 września 2024 r. w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Glinojecku można składać wnioski o jednorazową wypłatę bonu energetycznego.
Bon energetyczny przysługuje:
- osobie w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego dochodu za 2023 r. na osobę nie przekracza kwoty 2 500 zł,
- osobie w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego dochodu za 2023 r. na osobę nie przekracza kwoty 1 700 zł na osobę
Ważne!
Liczba osób wchodzących w skład gospodarstwa domowego jest ustalana na dzień złożenia wniosku o wypłatę bonu energetycznego.
Jednocześnie obowiązywać będzie tzw. zasada złotówka za złotówkę, co oznacza, iż bon energetyczny będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota bonu będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia. Minimalna kwota wypłacanych bonów energetycznych będzie wynosić 20 zł. Poniżej 20 zł kwota bonu energetycznego nie będzie wypłacana.
Bon energetyczny przyznaje się w wysokości:
- 300 zł - gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
- 400 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób;
- 500 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób;
- 600 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.
W przypadku gdy główne źródło ogrzewania danego gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i jest wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, do dnia 1 kwietnia 2024 r., albo po tym dniu - w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, bon energetyczny przyznaje się w wysokości:
- 600 zł - gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
- 800 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób;
- 1000 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób;
- 1200 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego składa się w terminie od dnia 1 sierpnia 2024 r. do dnia 30 września 2024 r. Wniosek o wypłatę bonu energetycznego złożony po terminie określonym w zdaniu pierwszym pozostawia się bez rozpoznania.
Wnioski można składać:
- Osobiście w wersji papierowej w siedzibie MGOPS w Glinojecku, ul.Bema 7 - w poniedziałki w godzinach 9-17, od wtorku do piątku w godzinach 9-15.30,
- za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres siedziby MGOPS w Glinojecku, ul. Bema 7, 06-450 Glinojeck,
- za pośrednictwem platformy ePUAP.
Jak złożyć wniosek o bon energetyczny przez Internet?
- Pierwszym krokiem jest wydrukowanie, uzupełnienie i podpisanie wniosku oraz obowiązku informacyjnego RODO.
- Następnie wypisany wniosek należy zeskanować.
- Kolejnym krokiem jest zalogowanie się do profilu ePuap i wybranie z katalogu spraw "Pismo ogólne do podmiotu publicznego".
- Należy podpisać wniosek Profilem Zaufanym lub podpisem kwalifikowanym.
- Odpowiedź w sprawie przyznania dodatku wnioskujący otrzyma na adres mailowy podany we wniosku.
Bon energetyczny przysługuje za okres od dnia 1 lipca 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r. i jest wypłacany jednorazowo.
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego rozpatruje się w terminie 60 dni od dnia jego prawidłowego złożenia.
Wypłata nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu środków finansowych od wojewody, na rachunek bankowy wskazany przez wnioskodawcę.
Opublikowano: 02 lipca 2024 09:44
Kategoria: Aktualności
Załączniki:
Wzor wniosku bon energetyczny 2024 r. [286.6 KB]
RODO Bon energetyczny [134.63 KB]
Wyświetleń: 1030
